Operations

The operations on the layout are similar to the operations of the Cartier railway in 1979-1980. The iron ore concentrate trains run between the Port-Cartier terminus and the Lac Jeannine concentrator. Two ore trains will shuttle between the stagging (first level) and the Lac Jeannine yard (3rd level). These trains are made up of 25 cars and two locomotives.

To start the layout is divided into three levels. The first is the Port-Cartier yard, which is used for staging ore and freight trains. Leaving the yard, they cross under the viaduct of route 138 and branch off towards Airport. Airport is made up of two storage tracks mainly used by works and passenger trains.

A little further, it crosses the bridge of mile 8.67 spanning the Aux Rochers river. The train then enters the first helix leading to the second level. The second level is characterized by stone cuts, the Jig camp and siding as well as the tunnel  » E  » of mile 155.

Ore trains

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Les opérations sur le réseau sont similaires aux opérations du chemin de fer Cartier en 1979-1980. Les trains de concentré de minerai de fer circulent entre le terminus de Port-Cartier et le concentrateur de lac Jeannine. Deux trains de minerais feront la navette entre le stagging (premier niveau) et la cour de triage de lac Jeannine (3e niveau). Ces trains sont composés de 25 wagons et de deux locomotives.

Pour commencer le layout est divisé en trois niveaux. Au premier se trouve le triage de Port-Cartier qui sert de staging aux trains de minerais et aux trains de marchandises. En quittant le triage, ils traversent sous le viaduc de la route 138 et bifurque vers Airport. Airport est composé de deux voies de storage principalement utilisé par les trains de travaux et de passagers.

Un peu plus loin, il traverse le pont du mille 8.67 enjambant la rivière Aux Rochers. Le train entre ensuite dans le premier hélix menant au deuxième niveau. Le deuxième niveau est caractérisé par des coupes de pierres, le camp et la voie d’évitement de Jig ainsi que du tunnel  »E » du mille 155.

Trains de concentré

John C. Benson 1982 Port-Cartier
John C. Benson, 1980

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